tisdag 30 oktober 2007

Nu är det sig likt igen

Nu börjar jag känna igen min blomsterrabatt igen, lite jord fattas det ännu, men det fixar vi enkelt. Tänk att en sådan stor och klumpig maskin som en grävskopa kan vara så smidig och göra så fint på den lilla ytan. Även hagen börjar arta sig, och nu har vi chansen att så den och förnya ett av hästarnas uterum, jag hoppas dom uppskattar det, fast det är jag ganska säker på om den fylls med nytt friskt grönt gräs.

Imorgon skall jag åka till den stora huvudstaden på mässa och leta böcker åt mina kära elever samt gå på seminarium och förhoppningsvis få massor av inspiration. Det tråkiga med det hela är att vi åker så tidigt och kommer hem så sent att mitt onsdagsnöje med "ordlös onsdag" går om intet :(


2 kommentarer:

Admin sa...

Hoppas Sthlms-resan var trevlig. Nästa år kan du väl försöka åka ner när vi är där?!

Va mörkt det ser ut hemma! Kallt... Kram!

Åsa sa...

Det blev inget sommar Stockholm i år, sommar i Thailand, kan det bli så underbart tro...Det skulle utan tvekan vara helt underbart. Visst börjar det bli lite kallt, men det är ganska mysigt med :)