måndag 5 november 2007

Ny bil

Jag har i sju års tid (tror jag) flyttat rumpan i en Mazda 323 av årsmodell 1979. Jag hade tänkt åka vidare i den tills den blev en veteranbil, för det har blivit lite av en prestigefråga eftersom människor tycker att jag skulle ha en bättre bil. Men nu så har den blivit lite opålitlig och det känns inte så bra och inte kunna lita på den om morgonen. Men nu mina vänner har jag blivit med en ny bil nämligen en Citoen Bx 16, den är vit och ganska ny, nämligen av 1988 års modell.

Jag hade naturligtvis velat ha bilder av mina två vänner, men då jag har förmånen att bo i den del av världen där det inte finns tillstymmelse till dagsljus den här tiden på året så får detta vänta till en annan dag. Men eftersom jag "bytte in" min gamla trotjänare så skall ni få en bild av den med.

Inga kommentarer: