torsdag 8 november 2007

När blev det på detta viset...

Sitter här framför min dator och funderar över vad som hänt och framförallt när blev det så här. Nu längre samlar jag inte vuxenpoäng utan jag är mer vad man skulle kunna kalla för aningen övermogen. Denna mognad måste liksom ha smugit sig på sakta men säkert. Jag fick mig en tankeställare redan igår då jag blev väckt ur min törnrosasömn redan vi halv fem och staplade ut till stallet där jag serverade de inneboende havre och kattmat innan jag staplade in igen och lade in mitt bidrag till "ordlös onsdag". Fortfarande aningen sömndruken och förvirrad sökte jag mig ut mot stallet tre kvart senare för att släppa ut och mocka, eftersom jag trivs med att ha det klart när jag kommer hem efter en dags arbete med mina små änglar. När detta arbete var fullgjort begav jag mig in i duschen för att vakna till liv och försöka försätta mig i ett någorlunda presentabelt skick, hur stor den möjligheten nu är före sexdraget i arla morgonstund. Efter en titt i tidningen lite kaffe och frukost så tog jag min nya bil och for till min frisörska vilken gjorde stora ögon när jag äntrade lokalen. Jag kom en dag för tidigt och fick vända tillbaks till bilen igen utan förättat ärende.

Så idag var det dags igen att utföra denna procedur, med skillnaden att håret blev kortare. Men när tappade jag minnet och flokade till alltihop, det måste ha smugit sig på mig medan jag sov, eller...

4 kommentarer:

grabbmorsan sa...

Hej!

Vad kul att läsa en blogg om travhästar.
Jag bloggar om min Dobermann men även om vår starthäst O'Brian Index.

Ser att ni har börjat (?) vinterträna. Vi kommer att göra en start till denna månad och sedan får vi se om det blir vila ett tag och sedan vinterträning.

Lycka till med träningen! :)

Min blogg: http://my.opera.com/kristallen/blog

Admin sa...

Du har det som jag ser jag... måtte vindarna vända snart! Förresten vill jag se bilen - nån gång måste ni väl ha ljus?! Kram

Boel sa...

Häromdagen gick jag upp tjugo i fem mockade, vimsade runt, och hade en föreläsning klockan tio.
Jag förstår precis vad du menar. Jag var rent död framåt eftermiddagen, men samtidigt rent överspeedad. Ja, vuxenpoäng. :)
Många många många många.

Boel sa...

MEN glömde tillägga - jag njuter varje sekund som jag blir äldre och tjockare och starkare och gladare.
:) Det är underbart att bli gammal och klok och stark.