måndag 19 november 2007

TV torka

Förra veckan så gick min mors TV sönder så hon har tillbringat kvällarna i helgen tillsammans med oss, vi har avnjutit måltider tillsammans och fått gott om tid att umgås. Igår lyckades jag slå någon slags rekord i husmorssysslor, jag tycker att det är roligt att laga mat, ibland, och i så fall god mat. Igår så slog jag till och gjorde hemlagade köttbullar och hemgjort potatismos, tro det eller ej, man jag har icke tidigare i mitt liv någonsin gjort hemgjort potatismos. Nu är det gjort och gott blev det. Svärfar och svärmor hade en gammal TV som dom sparat och undrade om min moder ville överta den, men mor hade hittat en ny platt TV som hon fallit för så hon avböjde.

Idag var det dags för nästa smäll, när jag kom hem från jobbet så knäppte jag igång vår TV och en bränd lukt spred sig i rummet och vår TV blev svart. Då var det dags för nästa TV att lämna in. Turligt nog för oss så hade modern avböjt svärförälrarnas gamla avlagda TV så den står nu i vårt vardagsrum. Så nu är det bara att värma risgrynsgröten som ligger i små plastkorvar i kylen. Husmorssysslorna igår tog hårt på en latmask så idag känns det helt okej med "snabbmat" i plastkorv =)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej du. Som du vet är jag några år äldre än du.............. jag har aldrig gjort riktig potatismos. Och köttbullar har jag gjort en gång, och ALDRIG MER!! Mamma Scan är mycket duktigare. Husmorssysslor är överreklamerade.

Åsa sa...

Så sant, dessutom måste man ju tänka på scans och felix personal, vill man verkligen medverka till att dom blir arbetslösa lagom till jul. Inte jag i alla fall =)