torsdag 5 augusti 2010

Virvlande vecka

En vecka full av aktiviteter och vänner. Det började i måndags kväll när Karin och Jon tog med oss och Jan och Beate ut på sin flotte och bjöd oss på mat och dryck under tiden vi fiskade och umgicks. Voxsjön visade sig från sin allra bästa sida och kvällen var underbar, även om jag inte fick någon fisk, jag har ju lärt mig från tidigare år att abborrarna i Voxsjön inte vill komma till mig. Under tiden vi satt på flotten och gonade oss så befann sig Åse Larsson ute i svampskogen och en hel del av skörden stod i en pappkasse på vår bro, åtta påsar gula kantareller ligger nu i frysen för att avnjutas vid härliga höstmiddagar, även en kantarellmacka ikväll blir det.


På tisdagen begav vi oss till Ulla och SG i Ilsbo, även där blev vi bjudna på god mat och trevligt umgänge. Kvällen tillbringade vi på "Jukebox" där Sigge Hill bjuder in sina vänner på uppträdande Denna kväll gästades han av Niklas Frisk, före detta Atomic Swing, Per Persson och Maia Hirasawa. Maia var en ny bekantskap för mig på scenen, ett glatt energiknippe som drog med sig publiken.

Även om jag är ett stort fan av både Niklas Frisk och Per Persson så är jag en aning besviken att det inte var fler för mig nya artister för jag har ju sett dom så många gånger förr, så jag får nog säga att Maia var lite av kvällens största behållning.

Onsdagen bjöd på visit hos kusin Eva och hennes familj, återigen bjöds vi på god mat och en härlig kväll i glada vänners lag. Diskuterade livet i allmänhet och trädgård och musik i synnerhet, jo, det skall väl erkännas, vi pratade en del jobb och andra vardagliga saker med. Eva och jag har stämt träff på måndag igen, då skall det inhandlas några flox till glädje i rabatterna.

Men nu skall jag nog försöka gå tillbaka till livet och vardagen en aning, min kropp kräver att jag försöker göra lite nytta och hemska tanke, komma igång med träningen igen. Men jag är oerhört glad att jag har så många underbara vänner i mitt liv, vore väldigt tråkigt utan dom. Tack mina vänner för att ni finns!

Inga kommentarer: