lördag 28 augusti 2010

Grattis Lisa och alla omkring

Ett stort grattis till Jerry Riordan och hans artist Lisa America och inte minst Torbjörn Jonsson som visade henne vägen till vinst i Sundsvall Open Trot. Det är roligt att hon fick sätta pricken över i:et under sin Sverigevistelse, det har ju häxat en det för henne här i Norden, men nu satt den där, vinsten alltså. Det känns sisådär att sitta hemma framför tv:n en sån här dag (och även igår kväll) istället för att vara bland 17 000 personer och känna stämningen, träffa en massa folk, det vill säga, vara i händelsernas centrum. Lite surt faktiskt, men vi kommer igen på Derbyt i Malmö nästa helg. Har jag nämnt att jag pratat med Lutfi Kolgjini och vi är välkomna hem till hans gårdar på besök måndagen efter Derbyt, jag lovar att ta med kameran och delge er detta som jag tror kommer att bli ganska fantastiskt.

Annars har första veckan med eleverna passerat, och säga vad man vill men det skänker lite liv till min tillvaro, ungdomar har nog en tendens att göra det. Dom är glada, pigga, fulla av upptåg, beredda att kasta sig ut i livet med en aptit och iver som man kan avundas dem. Det var en par år sedan jag var likadan. Min nya klass är en handfull trevliga om än livliga individer och vi har nu startat vår tid tillsammans.

Imorgon kan det nog bli en liten ridtur på Fiffan ifall vädret är skapligt. Flickorna fick en ny hage idag, och ni har ingen aning om hur roligt det är med en ny hage, jag menar, det var en hel vecka sedan de gick där sist. Så imorse så blev det en stunds bus, hopp och spring innan det gröna gräset tog över intresset.

Nu kallar en kyckling på vår uppmärksamhet efter sin tillmätta tid i ugnsvärmen.

Inga kommentarer: