måndag 8 mars 2010

Viken härlig start på sportlovet

En sådan enormt bra start på sportlovet. Det började med Vasaloppet, jag umgicks med små funderingar om jag eventuellt skulle cykla ett Vasalopp, men sedan fick jag tillbaka vett och sans och slog bort den iden, ni vet jag hade ju ingen drickalanging och sånt ordnat så jag cyklade bara en mil, dom andra åtta tar jag en annan dag. Roligt var det att en hälsing vann, grattis Jörgen Brink, som provat på det mesta inom skidsport på längden. Kanske debaclet på den där stafetten äntligen faller i glömska.

Senare på dagen var det dags för semifinal i bandy, Bollnäs GIF skulle ta emot de favorittippade Sandviken på hemmaplan. Vi for dit med inställningen att det vore ju roligt om vi kunde stå upp mot Sandviken, en liten vinst drömde vi ju om. Men för en gångs skull så hade vi verkligen underskattat vårt kära bandylag. Bollnäs tog ledningen i början av första halvlek och efter första halvlek ledde dom fortfarande med 2-1. Men en bit in i andra halvlek så började ett målfyrverkeri man sällan sett maken till, det hela slutade med siffrorna 8-2 och stämningen både på plan och läktare var rent euforisk. Oj, oj, oj , vilken match. Nu väntar en liten utflykt till Sandviken imorgon tisdag för att hjälpa fram vårt lag. Forza Bollnäs.

Idag har det varit tio !!! plusgrader och strålande sol, jag säger bara det, vilken början på sportlovet =)

Inga kommentarer: