söndag 14 mars 2010

Det är mycket nu

En strålande dag med ett digert program. Efter att ha gjort stallet och tränat lite så bar det av till travbanan för att titta på B-lopp. Det var väl inte de mest högklassiga tävlingarna då det var just B-lopp, men solen lyste och det var många vänner och bekanta där att byta några ord med. Sen hann jag hem för att kolla femmilen i Holmenkollen, jag har faktiskt varit och tittat på den fina anläggningen de har där i sällskap med funktionärerna på Bollnäs travet. Vi var då upp i hoppbacken och jag kan säga att det var väldigt högt, skulle definitivt inte kunna tänka mig att kasta mig utför den med skidor. En som däremot sysslat med sådant är vår vän Rolf Nordgren, glad travamatör i Bollnäs, och han var långtifrån ensam om detta, för vår lilla stad har genom åren haft många framgångsrika backhoppare.

På eftermiddagen var det då dags för årets sista bandymatch på Sävstaås. En rafflande match var det som spelades där bägge lagen stred ursinnigt. Bollnäs började att ta ledningen med 2-0, detta hämtade dock Sandviken upp. När matchtiden var slut så stod det 3-3 och det gick till förlängning, där första målet skulle avgöra vem som stod som segrare. Till vår stora lycka så blev det Bollnäs som nu får åka till Sandviken på tisdag för att spela en femte och avgörande semifinal match. Tänk om...

På kvällen var vi bjudna till grannarna på mat, vi fick väldigt god mat och hade en väldigt trevlig kväll med umgänge och kortspel. Dessutom vann Tomas Pettersson ett V-75 lopp i Momarken, vi gratulerar alla i kretsen kring hästen.

Inga kommentarer: