fredag 19 mars 2010

Glädjerus

Jag vet inte vilken ände jag skall börja, glädjeämnena avlöser varandra som droppar i ett vårregn känns det som. Fiffan var som vanligt och gick ett licenslopp igår kväll, det slutade i dur även om det började i moll. Det tog tio!!! minuter att få ut henne ur boxen, låt oss säga att det just då inte var hennes högsta önskan. Då var det bara att ta fram allt tålamod och beslutsamhet som bor i ens kropp, och ni som känner mig vet att tålamod inte är min starka sida om det inte handlar om hästar eller fiske, beslutsamhet finns det däremot mer av och kanske en del vrånghet. Vi kom i alla fall iväg efter en stund. Väl framme på travet är det lugnt, hon pep till ledningen direkt i starten och stannade där in i mål, spets och slut. Förra veckan tog hon ett helt fält under ett upplopp, så nu kan vi säga att hon går lika bra både i spets och bakifrån. Nu går det ju inte så fort i dessa licenslopp, men jag tror att detta är bra för ekipaget och för Fiffans psyke, för att inte tala om ägaren som är sååååå nöjd med hela upplägget. =) Idag bjöd jag på tårta på jobbet, efter en vadslagning, men ibland är det roligare att bjuda än annars. Dagens tårta var otroligt vacker tycker jag och den smakade bra med, det tyckte till och med mina arbetskamrater även om dom håller på Sandviken och Edsbyn. På söndag bär det av i buss till Uppsala för att heja fram vårt kära bandylag på studenternas, det finns inte en enda tröja i lagets färger att köpa och det är redan sålt så många biljetter till studenternas så publikrekord är ett faktum. Dessutom känns det som vi redan vunnit som kommit så här långt, det ska bli såååå roligt.

Vi laddar upp med lite hölastning, smörjning av sele (provlopp på lördag) och en del andra viktigheter innan vi tidigt avbryter och tar en bastu och vilar upp oss inför en mycket viktig dag.


3 kommentarer:

Admin sa...

Wow vilken tårta. Ska ni ner och kolla bandyn?! Det låter riktigt kul tycker till och med jag som numer går runt och pratar bandy som om jag vore insatt, hahaha!

Lycka till, till oss alla!

Brita sa...

Vi håller tummarna. Vi brukar hålla dem för Edsbyn och Anders kusin Jerkers lag. Men i år blir det ditt lag.
Ha en trevlig helg.

Åsa sa...

På söndag bär det av mot sydligare nejder och bataljen på studenternas. En hel dag i bandyns tecken och en bandyfest utan dess like. Å Malee jag kan säga att jag kommer att stå vid Pelle Q, du vet som vi varit på bandy cup med i Ljusdal på den gamla goda tiden. Tack för ert stöd, jag tror att det hjälper. Trevlig helg å kram på er =)