måndag 15 mars 2010

Snart är det dags för kulspel

Nu skymtar man brunt emellan allt det vita på backen, världen är inte helt inbäddad i vit snö längre. Soliga eftermiddagar för tankarna till vårarnas kulspel och hopprep och andra trevliga vårlekar.














Dessutom är det ljust ute ända till sextiden, vilket gör att kvällarna liksom blir längre och att man vill göra saker utomhus som att promenera eller bara pyssla i ren allmänhet. Men vissa saker får vi nog vänta ytterligare ett tag innan vi kan njuta av, som att ligga i hammocken.
Eller att plocka solvarma vinbär, vi får nog använda oss av de som ligger i frysen en stund till.
Men det är en sak som gläder mig var dag och det är att vi har en talgoxe som sjunger "ti-ti-fy"på ena sidan huset, och nu undrar ni förstås varför. Jo, om ni lyssnar noga så sjunger de flesta talgoxar numer "ti-fy" och det beror på att vi befinner oss mitt i evolutionen och att vi nu har en så bullrig omvärld att talgoxarna hörs bättre om de sjunger ett distinkt "ti-fy" istället för det mer drillande "ti-ti-fy". Och ni som känner mig vet ju att jag är en aning konservativ, därför är jag glad att jag har en talgoxe som låter "ti-ti-fy".

3 kommentarer:

Karin sa...

Kanske dags för ett rekordtidigt dopp i Mållången? Lycka till imorron Bollnäs, jag håller på er nu när inte Edsbyn är med längre.

Åsa sa...

Ja, tar vi ett rekordtidigt bad så blir det en jättelång säsong eftersom det blev rätt uthållande i höstas. Tack för att du håller på oss ikväll, jag vet ju dina sanna önskningar (vidéo finns ju).

Brita sa...

Vi håller på Bollnäs i kväll. Och jag gillar också talgoxarna.