torsdag 11 mars 2010

Ja det är våren, som har kommit igen...

Termometern står på modiga 14,2 grader, det är underbart. Även om jag slog omkull i halkan i morse när jag gick in från stallet, men efter en stunds återhämtning så kom jag upp och in igen om än lite ledbruten. Kaffet kan intas på bron i solen och kvällarna är inte längre så mörka, vädringen har också gjort ett återintåg i vårt liv.

Besöket på Göranssons arena i tisdags var intressant, enormt fin arena, även om jag som är aningen konservativt lagd inte riktigt tagit till mig att se bandy inomhus, men jag vänjer mig nog så småningom. Vi åkte på en busstur anordnad av supporterklubben Bollnäs Flames, jättebra anordnat och trevligt, vilket dom bör ha en eloge för, då många skäller över dom. Sandviken avgick tyvärr med segern men det står bara 1-1 i matcher så vi hoppas att vi tar dom ikväll, annars är det dags för en ny drabbning på Sävstaås på söndag. Den matchen blir endera fortsättningen på något otroligt stort alternativt en enorm avslutning på en fantastisk fin säsong. Vilket som så har vi haft en väldigt trevlig vinter med Bollnäs Gif.

Ikväll är det dags för Fiffan att vara med i licenslopp igen, det är bra med ett lugnare jobb efter hennes genomkörare i lördags. Dessutom börjar karlederna att bli bättre och bättre nu och snart är väl saltet i banan borta med det så hoppas vi att alla besvär försvinner. Annars är det bra härligt med djuren nu, vintertäckena kan snart hängas in och vinterpälsen byts mot sommarglänsande dito, samtidigt som man riktigt ser hur de njuter.

Inga kommentarer: