torsdag 4 mars 2010

Vårkänslor

En sån underbar dag, solen skiner och det är inte bara jag som njuter. Hästarna står i solen och samlar på sig D-vitamin, katterna sitter även de i solen och bara myser. Jag satt inte men jag tog en promenad i vårsolen. Tro det eller ej men mitt på dagen idag visade termometern på +3 grader, man tror knappt det är sant. Fåglarna sjunger i högan sky, ja, det är faktiskt så att vårkänslorna börjar göra sig påminda. Helt plötsligt får man lust att göra saker, träffa människor, klippa håret, köpa kläder, busa och ha kul. Men om jag sätter mig ner i lugn och ro så kanske det går över =).

Imorgon jobbar jag, men sen är det dags för sportlov. I en vecka så skall jag vara ledig från mitt arbete, förhoppningsvis kommer vädret att vara ett bra väder att vara ute i. Förutom att göra en del nytta som bokföring, fönsterputsning, städa bilen med mera. Men veckan innehåller också en tripp till Göranssonska arenan i Sandviken där jag skall heja fram vårt älskade bandylag som tagit sig till semifinal och där skall möta Sandviken.

På tisdag är det dags för travpremiär på Bollnäsovalen, vilket naturligtvis blir dagens utflykt och glädjeämne, för så är ju verkligen våren här när travpremiären går av stapeln. Vilken härlig vecka som ligger som ett oskrivet blad framför mig, det ser vi fram emot.

2 kommentarer:

Mija sa...

Kollar ATG men hittar inget där...

Åsa sa...

Mija: Gå in på STC så står det där, har inte kollat efter startlistor, men de kanske inte kommit in ännu, lunchtrav och V-4. C U =)