fredag 26 mars 2010

Tätt, tätt, tätt

Nu verkar det som våra sportsäsonger kommer tätt intill varandra. Då menar jag förstås bandy och travsäsongen. Nu undrar säkert vän av ordning om det inte är så att travsäsongen sträcker sig över hela året. Jo, visst är det så, om man inte som jag ägnar mig åt trav till större delen under sommartid, av olika anledningar. Men nu har vi varit vana en lite kortare bandysäsong än årets =) så nu blev det provlopp för Fiffan denna helg, och ser det bra ut så kvalar vi på torsdag. Det innebär att jag förmodligen blir lite sen till festen på Blåkulla å andra sidan hinner jag dra några 1:a aprilskämt på travet så det jämnar ut sig. Inte nog med att jag har kvalhäst, nej, vi har starthäst samma kväll. Då snackar vi Oh Yeah, rixsallsvenska hästen som gör sin första start. Hoppla, hoppla, det rör på sig.

Ikväll när jag kommer hem från badet så är det bara att svida om. Vi har fått order av grannarna Jonke å Karin att stå beredda iklädd vårdad klädsel klockan 19.00. Vart vi ska, ja, säg det? En överraskning, sånt som jag älskar, spännande må jag säga. Sen närmar vi oss den underbara påsken med stormsteg. Jag har lokaliserat påskpyntet i vår nya boning så jag ligger redan i startgroparna.

1 kommentar:

Brita sa...

Ha det så trevligt. Vi slappar med icke vårdad klädsel i kväll.