måndag 22 mars 2010

Mitt livs första SM final i bandy

Oj,oj,oj, över 25 500 personer på samma arena. Vi vann inte men enligt mitt sätt att se det så hade vi redan vunnit genom att ta oss till SM final. Vi lämnade Bollnäs vid elva tiden i buss, sammanlagt så var det ett fyrtiotal bussar från Bollnäs, ganska mäktigt var det med alla människor till dagen klädda i orange och blått. Men skall vi vara ärliga så kunde vädret vart bättre.












Ett tag liknade det mer SM i snöskottning och inte SM i bandy. Grattis Hammarby till ert SM guld, detta var deras åttonde försök och det första lyckade, väl bekomme. Och alla människor och deras glädje och medmänsklighet värmde i det huskiga vädret så det kändes inte alls så farligt kallt.


Sen måste jag bara berätta vad jag fick se i bussen, det var en kille som blev otroligt kissnödig och eftersom vi åkte i en buss utan toalett så fanns det bara ute att välja på. Vi befann oss nu i Uppsala efter en lång raksträcka med ett antal rödljus, vi försökte avstyra det hela men ni vet själva hur desperat man kan bli när det är verkligt akut. Han slängde sig ut med orden "jag springer ikapp" sen var han ute ur bussen. Han kom springande efter bussen men precis när han hann ikapp så slog det om till grönt och avståndet växte, det var en spännande underhållning för oss i bussen. Men han hann verkligen ikapp oss och togs emot med jubel och applåder från resten av busspassagerarna.


Bilderna har tidningen Ljusnan knäppt och lagt ut så dessa har jag lånat därifrån.

4 kommentarer:

Mija sa...

Jag fick nöja mig med att titta via TV, och Bollnäs har varit suveränt duktiga!!

Brita sa...

Vi tittade på TV och spanade efter dig i snöyran. Men det var inte Bollnäs tur att vinna denna gång. Det måste ha varit speciellt att få vara med på detta.
Kramar från Brita

Admin sa...

Att ni inte frös fast! SM i snöskottning var precis vad det såg ut som på TVn (datorn). Jag kikade lika mycket efter folk som boll - men såg inte er.

Åsa sa...

Ni har förstått alldeles rätt, detta var en fantastisk upplevelse och bandyn har varit otroligt rolig denna säsong. Igår avtackdes killarna och nu ser vi fram emot nästa säsong med glädje.