fredag 29 januari 2010

Trampar upp i hälarna

Är ni så skapta så att ni blir lätt irriterade när någon "trampar upp i hälarna" på er, det är jag, jag är väldigt mån om "mitt" utrymme. Igår när vi var på montelicenslopp med Fiffan så inträffade det att en häst var så närgången att den trampade henne på bakhoven så att ett rejält sår uppstod och hon blev ordentligt skärrad och närapå höll på att gå omkull. Det är tur att jag inte rider för jag hade nog blivit rädd och en aning arg, nåja, alla kan vi göra fel. Det är nog bra att jag inte är direkt inblandad utan befinner mig en bit bort eftersom jag inte alltid tänker innan jag talar. Nu väntar alltså dagar med sårvård och ompyssling av mitt lilla hjärta så får vi hoppas på gott läkkött och kyla för bakterierna.

Så länge så ägnar vi oss åt "fredagsmys" räkorna och aiolin står i kylen tillsammans med ett kylt bubbligt vitt vin. Inte nog med att det är gott det är dessutom otroligt lättlagat. Detta skall avnjutas tillsammans med ett gott bröd när jag nybadad återvänder hem från vattengymnastiken. Det ser jag fram emot =) Trevlig fredagskväll på er !

Inga kommentarer: