söndag 31 januari 2010

Stackars Fiffan är inlindad i bomull

Min stackars lilla stumpa har drabbats av mugg, som är en inflammation i karleden och gör fruktansvärd ont. I lördags morse var hon stockhalt och kunde knappt gå, det var nästan så jag fick bära henne ut till hagen och han var djupt bedrövad. Så nu tvättar vi med såpa, smörjer och lägger sedan bomull över såren och avslutar sedan med kuddar och bandage över det hela.

Ni ser hur illa det är i karleden, alldeles rött och inflammerat, men idag så är hon inte halt i alla fall. Vi får se hur det artar sig i veckan om Sara får ta plan B på torsdag och Fiffan får vila, men vi skall inte ropa hej...vi jobbar på och pysslar om vårt hjärta. Har just varit ut och lagt om såren, hon fick lite massage med och så avslutade vi vår mysstund med morötter och kel, så får vi se om det hjälper, det höjer nog humöret hos sjuklingen trots allt.

4 kommentarer:

Admin sa...

Stackarn! Kram från mig, R & Hacke som just avslutat en grekisk(!) middag med irish som efterrätt, hick ;-)

mija sa...

Stackars gumman! Bra att du pysslar om Fiffan, de behövs när man har ont. Jag var ute rätt länge o pysslade om min skyddslingar i kylan, men det blev mest bara en massa mys o kli ;)

Åsa sa...

Fiffan hälsar och tackar för er omtanke, det värmer i hennes sargade hjärta. Hon lovar att lämna tips när hon känner sig som en vinnare på tävlingsbanan =)

Brita sa...

Kramar också från oss.