söndag 3 januari 2010

En dryg mil, dagens glada


Jag har tagit nytt rekord på motionscykeln idag, drygt en mil blev det, som tur är så visar displayen hur lång sträcka man till ryggalagt även fast man befinner sig på exakt samma plats i rummet som när man startade.

Idag hade jag svårt att hitta "dagens glada", yngsta katten kom hem med två fula så på vänster sida av kroppen, slagits, infektion, skabb, eller... Vi får kontakta veterinär när det blir måndag igen. Fiffans sår på benet och hennes utslag verkar även det ta ett tag, men då får det bli avmaskning för damerna när vi i alla fall inte kan köra. Men har man bestämt sig för att hitta något glatt var dag så får man ibland helt enkelt ordna det på egen hand, på cykel eller något, fast jag hoppas att det inte blir så för ofta för jag blev ganska trött efter en dryg mil.

2 kommentarer:

Mija sa...

Bravo, kanske, JA ja sa kanske oxå skulle plocka in min motions cykel, om den nu ger glädje? *ler*
Har tyckt den stått bra inne i lidret en lång tid nu, men vågen visade att den skulle hjälpa mig efter alla kalorier som jag kämpat i mig nu i julhelgerna....

Åsa sa...

Nåt trevligt på televisionen och på cykeln och få en stunds "ensamtid" och till på köpet en känsla av att vara duktig, go for it!