tisdag 5 januari 2010

Dans i lägenheten

Nu är den röda julen slut, slut, slut, den har vi dansat ut, ut, ut. Detta var ovanligt snabbt för att vara mig, men det kändes bara så att jag ville ha lite omväxling, och då blev det så. Så dagen har varit full av kartonger med julkulor, julgransljus, ljusstakar och tomtar i långa banor. Och precis som alla andra år så blir några små tomtar kvar när man tror att man tagit bort dem alla, så får man ta några extra turer till tomtekartongerna, men vis som man blir med åldern så får kartongerna stå kvar någon dag innan man förpassar dom till någon undanskymd plats inne i något mörkt hörn i någon skrubb.

Jag hade även min kusin Eva här på fika idag, långfika med the och räkmacka, kaffe och kaka, vi hade mycket att prata om och en trevlig stund. Eva hade med sig en bukett tulpaner som nu står på soffbordet och gläder oss.

Dagens glada får därmed bli den bukett tulpaner Eva hade med sig, ett vårtecken så säkert som något.

Trevlig helg!

1 kommentar:

Brita sa...

Jag har också dansat ut julen men här var bara ljusstakar att plocka undan, så de gömmer sig inte lika lätt. Tulpander! Underbart. Jag älskar att köpa dem som ett vårtecken. Jag har noterat dem i affären men vi har så kallt så jag förmår inte få hem dem. Bilen är på verkstad, så jag måste gå och då slokar de nog innan jag är hemma.
Varma förförvårhälsningar från mig och minus 32,4 just nu.