fredag 1 januari 2010

Nyvaknad lust till det nya

Jag vet inte om det varit för många dagar i lättjans tecken, idag övermannades jag av en städiver jag ej kunde stå emot. Därav är det nu julefritt så när som på ljusstakarna i fönstret i halva lägenheten. Jag har dessutom kommit på att jag aldrig sett vår "nya" lägenhet julfri vilket gör att jag nu när en längtan att kasta ut julen, men det är väl bra att jag känner lust att städa, hoppas det håller i sig. Tittade även på gamla kort och konstaterade att för mindre än ett år sedan så såg vår lägenhet ut så här...
Och nu ett år senare ser det ut så här, man glömmer fort hur det har varit...

Same, same, but different. Det känns bra. Några fler som det nog känns bra för är våra grannar som idag vaknade upp i Thailand samtidigt som vi skottar snö här hemma, igen. Där skall dom stanna i tre veckor och semestra.

Idag startar Bambi´s Comet igen på V-65 i Bergsåker, vi håller tummarna.

4 kommentarer:

Mija sa...

Ja du håll fast vid städ ivern;-)
Snacka om skillnad, man glömmer fortare än man tror...
God fortsättninh på 2010!

Brita sa...

God fortsättning! Kram från Svärdsjö

Admin sa...

Du också!? Jag städar hejvilt... nu håller vårt egna hus på att bli riktigt snyggt! Det har ju liksom inte hunnits med tidigare i höst.

Kram

Åsa sa...

Är det inte tokhärligt att man någongång här i livet drabbas av städiver, alternativt kan det vara att man varit ledig för länge. Hursomhelst så blir det bra. Ha en härlig början på året!