tisdag 26 januari 2010

Lindrig vinterkräksjuka önskas...

Undrar om man kan få liten lindrig släng av vinterkräksjuka? Träffade en som drabbats av denna sjuka och gått ned en hel del i vikt, dock hade denna kvinna inte haft någon lindrig form. Men min tanke var att man kanske kunde drabbas av en väldigt lindrig form i små doser fram till sommaren för att nå en vacker baddräktskropp till Beach 2010. Jag vet att man inte bör önska såna här saker, men jag vet inte om det känns så mycket jobbigare än de alternativ jag känner till, motion, diet alltså avsaknad av alla mysiga helgmiddagar, goda efterrätter, korvgrillning...ja, listan kan göras oändlig.

Som ni förstår så har jag gjort ett besök hos vår kära våg i källaren, det var inga glädjekalkyler den visade upp, tänka sig, så har det varit i minst tio år nu och ingen har gjort något åt det.

3 kommentarer:

Mija sa...

Hi hi varför kan aldig vågen visa lite glädje nyheter nån endaste gång ;)

Brita sa...

Du är inte ensam. Men det här med kräksjuka tror jag inte på. Det är mest vätska man förlorar så det kommer ju tillbaka.
Man kanske får hitta en tredje variant. (I stället för att halvhjärtat försöka göra något åt det eller låtsas som om man gillar läget). Fortsätta tills man får nog. Eller....
Kram

Åsa sa...

Nåja, tjejer, vi får titta på Zorn och Rubens och enas med dem och deras kvinnosyn. Lägg därtill ett leende och ett trevligt sätt så kanske det funkar ändå =)