söndag 24 januari 2010

Nattöppen restaurang

Det är tur man sover gott och inte är så lättväckt, men ändå skulle jag vilja vara vaken och se detta. Verkar som vår trädgård är populär på helgnätterna, det är svårt att sopa igen spåren efter sig i denna spårsnö. Vilka det är? Kolla spåren och gissa...














Är det svårt att se vilka som ligger bakom de flesta spåren så skyll på fotografen som tagit för dåliga bilder =). Det är Rålle råbock och hans lilla harem som varit på kalas, men vill dom ha lite äppelträd och vinbärsbuskar så bjuder vi på det för är det något vi kan vad det gäller odling så verkar det vara just dessa växtsorter. De växer så det knakar så det räcker nog åt både folk och fä. Men tätt i hälarna på rådjuren finns en annan filur, Mickel räv, nyfiken som få så tar han sin nattliga tur och kollar läget, vad som hänt och om det finns något gott att tugga på, lyckan var stor när vi glömt soppåsen på bron. Mickel blev nog nöjd och mätt i magen, mindre nöjda blev nog vi som fick samla sopor över en försvarlig del av gården, dock med ett leende i mungipan faktiskt.


Idag kom grannarna hem från Thiland med en ton som pepparkakor, nöjda och glada om än lite trötta efter tre veckors vistelse i det leende landet. Nu viker vi det som är kvar av denna dagen till dokumentären om Järvsöfaks, V-65 och sedan en god söndagsmiddag. Jag har en vision om att ta igen lite av vad jag förlorade igår när jag somnade tidigt i soffan. Men jag gnäller inte på något vis för fredagskvällen bjöd på god middag på krogen i vänners sällskap så helgen har haft sina guldstunder även om lördagskvällen blev lite kort.

Inga kommentarer: