onsdag 20 januari 2010

Mot nya mål

Imorgon skall Fiffan prova på en ny karriär, hon skall vara med i ett montélopp. ja, inte ett vanligt lopp utan ett licenslopp. För er som inte känner till monté så är det trav under sadel, en relativt ny tävlingsform i Sverige men mycket väletablerad i Frankrike. Det är otroligt spännande, ungefär som att börja skolan eller ett nytt jobb. Det är Sara som arbetar i Växbo tillsammans med Beate som skall ta montélicens och vill rida Fiffan, så någon bra sida verkar hon visat en snutt av under sin vistelse i Växbo, även om det inte var så många bra stunder.Prix de cornulier för Fiffan år 2011, en dans för henne på kolstubben och champagne i vinnarcirkeln till mig =)

Annars har jag en kväll framför mig fylld av ensamtid, full kontroll över fjärrkontrollen, fast det blir väl trav ändå, och ingen matlagning ,detta då min kära sambo befinner sig i Sandviken för att heja fram vårt bandylag. Det är bara att hoppas att han lyckas bättre än jag gjorde när jag försökte heja fram vårt svenska handbollslag igår.

2 kommentarer:

Brita sa...

Njut i soffan. Jag skulle vilja se konståkning men det är både för tidigt och för sent. Så det får bli Go´kväll, Regionala nyheter och sedan sängen.
Tusen kramar till dig från oss i Svärdsjö

Mija sa...

Oh vad kul! Kör dom monté licensen på torsdagar? Eller är provloppen flyttade?