torsdag 5 november 2009

Inte utan min syster

Nu går jag in i en fas av mitt liv där jag inte varit på flera år, igår kväll så skjutsade vi min älskade häst några kilometer västerut. Jag fixar inte att starta henne och ge henne den chans hon förtjänar så det uppdraget ligger nu hos tränare Peter Eriksson och hans sambo Katarina.
Vid framkomsten så ville hon inte riktigt gå in i sin nya box, detta på grund av hon blev mer än förtjust i sin granne, Nottingham, hon har god smak min tös, för den här killen kommer från Stockholm och hans stolte fader är ingen mindre än Varenne. När hon förstått att hon kunde prata med sin nya granne genom boxen så gick hon genast in och fortsatte prata med sin nya kompis samtidigt som hon tog för sig av höet som låg i boxen. Så nu skall jag klara mig utan henne en längre stund, vi har tidigare bara varit ifrån varandra bara någon enstaka semestervecka. Men jag tror Fiffan uppskattar ett litet miljöbyte och lite nya vänner.

Någon som däremot är tämligen missnöjd är däremot hennes syster som känner sig lite övergiven och surar, men inte så farligt att hon inte äter, för det är något som hon inte skulle hoppa över för allt i världen. Men hon får snart sällskap av sin storasyster Bambi Zet, detta är en av Esterias avkommor som inte tidigare bott hos oss, men nu skall det bli av. Bambi står för dagen i Hudiksvall och är moder åt bland annat vinnaren av förra veckans fredagsflex, Bambi´s Comet. Nu skall hon komma till oss och vara sällskapsdam åt sin lillasyster. Det skall bli roligt att lära känna henne.

Blir längtan alltför stor så får jag väl åka till Peter och Katarina och gulla lite med min lilla stumpa annars tänkte jag lägga all kraft och energi på att komma in i nya lägenheten, det är ju också roligt.

1 kommentar:

Mija sa...

Händer lite på hästfronten, kan tro Fiffan gillade sin granne ;-)
Ryssen söker en hagkompis han med, vi har varit o kikat på några, men ej hittan nån ännu . . .