måndag 30 november 2009

Glögg och första advent

Kan det bli mysigare, äntligen får vi tända ljus, både ute och inne. Vår utegran lyser välkomnande mot mig när jag kommer i arla morgonstund för att mata hästarna, den milt sagt lyser upp min tillvaro på morgonen. Sen när jag kommer in så dricker jag mitt kaffe i skenet av adventsljusstakarna. Härligt, det är vad det är.
Och i vår nya lägenhet börjar sakerna så smått falla på plats, visst är det en hel del kvar, men vi har kommit en god bit på väg. Listan på saker som skall inhandlas minskar stadigt och tavlor börjar komma upp på väggarna, det händer saker mest hela tiden. Det är så roligt, och om några veckor så kommer julgranen.
Hästarna längtar nog lite efter att marken skall frysa på för det är inte många fläckar i hagen där det inte är att likna vid ett gyttjebad, men på onsdag skall vi visst få lite kyligare väder. Då kan vi ta ett ordentligt tag och göra dem lite renare och finare, pyssla om dom lite. Fiffan fick sina vinterskor i lördags och imorgon bär det av till veterinären för att kolla en relativt ny behandling för hennes besvärliga brunster, håll tummarna för att det funkar så hon slipper ha det så jobbigt under dessa perioder.

5 kommentarer:

Brita sa...

Så fint ni får det.
Kramar

Åsa sa...

Tack! Det är såååå skönt att kunna bre ut sig och slippa ligga på sängen längre. Hoppas du fått lite lingonglögg i mörkret.

Mija sa...

Ni får så fint!!!

Mija sa...

Ni får så mygigt!!

Åsa sa...

Mija: Ni är hjärtligt välkomna på kaffe och minnas tillbaka till svunna tider. Jag lovar att det finns fika =)