måndag 9 november 2009

Lunchtrav i Bollnäs

Idag var det dags för lunchtrav i Bollnäs, tyvärr hann jag inte med att se hela baletten. Men jag hann precis komma in genom grindarna när Beates kära Soteld passerade mållinjen som etta. Jag hann även se en del kamrater kvala. Sen hann jag byta några ord med Katarina som träffar vår Fiffan var dag, det går bra, även om hon trilskats lite med maten och är på väg in i brunst. Men som sagt, hon är i goda händer.

Nu är det dags att dra på arbetshandskarna och lasta in höstens sista hölass på skullen, sen får vi vila från denna typ av arbete fram till våren då skullen nu är välfylld. Då är allt fix och färdigt inför den stundande vintern och vi kan med full kraft ägna oss åt färdigställandet av vår nya del av lägenheten och försöka komma iordning så vi kan sitta och titta på tv om kvällarna och inte längre vara förvisade till sängen.

2 kommentarer:

Mija sa...

Hej vi var upp på lunchtravet och såg en bra Modem...

Åsa sa...

Henne missade jag tyvärr, pga ett av livets måsten, arbete. Såna gånger känns det som man kunde få arbeta när man vill och kanske inte behövde när man inte hade någon överväldigande lust.