lördag 7 november 2009

Giffarnas segermarsch går vidare

Igår var det bandymatch igen på Sävstaås. Vi hade glädjen att tillbringa denna kväll i en av "holkarna" vid planens kortsida tillsammans med en vapendragare sen ungdomen i både handboll, fotboll och inte minst bandy, och även i korvkiosken på bandyn där vi krängt en och annan korv och glögg. Tack för igår Åsa! Tyvärr for jag iväg utan kamera, vilket grämer mig eftersom det var en otroligt bra vinkel att ta kort ifrån, men jag beklagar att jag inte kan visa er detta. Även om man kan vara inne i holken och man ser bra så saknar man alla kamrater man normalt har vid sin sida på läktaren. Hur det gick, Bollnäs GIF vann över Kungälv med 8-1, det går bra nu, xtra roligt var att två debutanter fick göra mål, Tobias Björklund och Jesper Olsson.

Fiffan har nu varit hos Peter och Katarina sedan i onsdags och skött sig exemplariskt, vilket tyder på att vår lilla fröken stortrivs. Det känns ju härligt! Det kan ju vara så att deras största bekymmer kan vara en särdeles bråkig hästägare som aldrig har haft någon häst i träning förr och som kanske tror att just hennes häst är ungefär den enda dom har i träning, det kan vara så, men jag skall försöka att hålla mig i skinnet och låta dom göra sitt jobb.

Idag hade jag planerat att putsa fönster i vår nya lägenhet, men jag tror att vädergudarna tyckte jag skulle vila mig lite eftersom det regnar och inte alls lämpar sig för fönsterputsning, vi får ta det imorgon istället. Kanske det kan bli lite lingonglögg till kvällen?

2 kommentarer:

Brita sa...

Skål. Hoppas glöggen smakar bra.
Kramar från ett gråkallt Svärdsjö

Åsa sa...

Skål Brita, glöggen smakande som jag mindes den, underbar. Å tänk att jag hann få till den, inte till bandyn, men i alla fall till fars dag. Måntro om det passar en svärfar som ätit ädelost på pepparkakor i en hel vecka. Ha en underbar helg och hälsa din Anders, kram på er !