torsdag 3 december 2009

En syster är alltid en syster

Nu är Bambi och Liten de såtaste vänner, strax innan jag tog den här bilden stod de och kliade varandra så snällt, det var egentligen det jag skulle knäppa kort på men jag kom ju liksom och störde. Och när någon närmar sig hagen då måste man hålla uppsikt för det kan ju hända att det finns något ätbart med i bilden. Dessutom är det gudomligt skönt att det har frusit på i hagarna så vi slipper plumsa i lera upp till knäna. Men de hotar med varmgrader till helgen igen, fast det förstås, det har ju hänt att meterologer haft fel förut =). Med kallgraderna så kom även en klar himmel och ett välkommet ljus spred sig över nejden. Jag längtar sååå efter dessa vackra vinterdagar med vit nysnö och gnistrande solsken, de kommer säkert men jag hoppas snart, så vi kan gå ut och grilla oss en korv.

3 kommentarer:

Brita sa...

Jag har också njutit av ljus och nysnö under två dagar men nu verkar det bli varmare igen. Jag behöver mycket ljus just nu.

Admin sa...

Va vackert det är hos er nu! Kram från varmare breddgrader.

Åsa sa...

Ja, visst är det vackert, för att inte säga efterlängtat i denna årstid och efter den mörka regninga månad vi haft. Hoppas det kommer mer av kung Bore.