söndag 28 september 2008

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Boella . Det är roligt att bli utmanad av nya bekantskaper från etermedia =). Jag skall försöka att få till svaren någorlunda sant och säkert, det kommer nog att kosta en del eftertanke, men det skadar inte att fundera över livet ibland, hur man gör saker och varför.
¨"Vilken mat äter du ofta?"
Ja, om jag skall vara ärlig så under veckorna så äter jag för att överleva och då blir det mycket pasta, makaroner och korv/köttbullar, pannkaka, fiskbullar och annat som kanske inte hamnar högst på gourmetlistan. Men det är inte alltid så inspirerande och roligt att komma hem efter en dag på jobbet och ställa sig vid spisen. Men på helgerna då är det betydligt roligare så då blir det ofta en bit kött eller fisk med både tanke och kärlek i tillagningen och kanske ett glas vin och låååångt umgänge vid både grytor och matbord. Mat är lite som konst, det finns reproduktioner som massproduceras och som kanske inte är alldeles betagande men ändå okej, sen finns det konst som nästan får en att tappa andan. Sen är jag nog lite årstidsbunden, mer grillat och sallader på sommaren och mer grytor framåt hösten.
"När du är på kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till att duka av?"
Jag stiger nog gärna upp från bordet och hjälper till, det känns liksom bra så.
"Var sitter du helst när du bloggar?"
Jag sitter vid mitt arbetsbord i köket med livet utanför fönstret och bara tar in.
"Köper du ofta triss?"
Jag har många laster dock är inte spel en av dem. Jag finner varken spänning eller glädje inför lotter och annat så jag köper i princip aldrig lotter, det kan bli i present till någon jag vet uppskattar det eventuellt.
"Vilket land eller stad har varit din bästa semester?"
Utan tvekan är min bästa semester (med en del arbete) Island. Detta mytomspunna land man hört sagor och myter ifrån sedan barnsben och som vid besöket besannar alla förväntningar som någonsin funnits i mina tankar. Varma källor, ridturer, Thingvalla, hög- och lågvärmeområden med där man utvinner kraft så gott som direkt ur backen, vattenfall som tar andan ur en med sin vackra mäktighet. Åk dit om du har möjlighet och värm gärna upp inför resan med "Åt Hecklefjäll" av Albert Engström.
"Vilken tv-kanal tittar du på mest?"
Tittar inte så mycket på TV men har nu efter att vi "blivit med kort" hittat kanal 9 som visar en del kriminalserier, annars har vi TV4 som sänder trav som jag gärna följer.

Jag utmanar: Isbubblan som är en hälsingetös som landat på den mytompunna ön Island, hur ter sig hennes vardag när det handlar om mat och TV. Sen utmanar jag Plogflickan som jag undrar vad hon hittar på om hon vinner en miljon på triss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har svarat..