söndag 21 september 2008

En underbar helg

En sån underbar hösthelg vi har haft. Träden ståtar med underbara färger och blommorna sjunger på sista versen. Temperaturen i solen går uppmot 20 grader och luften är hög och klar. Fiffan och jag har varit ute i skogen på en liten ridtur i sällskap med Emelie och Lisen, Fiffan har uppfört sig exemplariskt trots att det var ett och ett halv år sedan vi var ute på en ridtur senast. Men det är ju en snäll och säker häst jag har, min lilla stumpa. Tyvärr har hon tappat en av sina plastskor så vi måste sätta på ett par nya, men det var tid för skoning i vilket fall. Det tycks inte bli någon start de närmaste dagarna med vi skall göra ett nytt försök och anmäla till veckan. Det vore i vilket fall perfekt ifall vi kom igång med ridningen igen och kunde ridträna en del, även om vi nog får öka dosen av massage när vi kommit igång med ridträningen. Vi får nog ta det lite om i början då både ryttare och häst är ovana denna träning, men viljan finns och vi trivs och tycker det är roligt så det skall nog lösa sig.

Nu väntar en nyrökt röding med tillbehör samt ett glas kall chardonnay på att få dyka handlöst ner i min hungriga mage, vilket jag välkomnar. Vem vet det kanske blir en äppelkaka med vaniljsås till kvällskaffet. Man måste komma ihåg att njuta av livet som ligger serverat framför oss, om det nu är i form av mat eller umgänge med vänner, både fyrbenta och tvåbenta. Den härliga hösten är som gjord för detta.

Inga kommentarer: