torsdag 25 september 2008

Inte denna gång heller :-(

Idag var det dags för anmälan igen, ett lopp stängt vid 10 000:- och 20 meters tillägg vid 1:- intjänat på Bollnäs nästa onsdag. Men tyvärr, tyvärr vi kom inte med denna gången heller, femtonde reserv var min kära häst på listan. Men det är ju tur att man är amatör så att man har detta som den roligaste hobby som finns. Dessutom så har Fiffan en otroligt tålmodig hästägare som just aldrig tjatar över kostnader och uteblivna starter, ja, man skulle nästan kunna lägga det till hennes pluskonto.

Var det plus på kontot jag var ute efter så har jag nog lika gärna kunnat ägna mig åt Lotto. Men hur kul är det på en skala från ett till tio att ta med sig lottokupongen ut i skogen på en skogspromenad. Alternativt, hur länge kan man diskutera en "misslyckad" lottodragning med likasinnade. Nej, hästar i allmänhet och trav i synnerhet lämnar sällan människor oberörda och kyliga. Fram för mer glöd i livet vilket enligt mig kan fås genom hästar och tävlingar med dessa. =)

1 kommentar:

Boel sa...

Hej Åsa, du har en utmaning på min blogg bobofilm :)
Ha en bra dag.