tisdag 30 september 2008

En stiliger gutt













Visst är han en riktig läckerbit, denne läckre norrman. Tack för dina fina bilder Erik, som gör denna snygging full rättvisa. Vad ni skådar på dessa bilder är alltså Mörtved Jerkeld i egen hög person, eller vad man nu skall kalla det. Den nordsvenska hästen är annars inte den som ligger mig varmast om hjärtat, men den här killen tog mig med storm, för att han är dessutom lika trevlig som han är snygg, ja, jag lovar, det är sant.

Han är dessutom far till Fiffans gudmors ettåring, Eldflugan som fick en tredjeplacering på lördagens unghästutställning. Vinnarens fader var, ja, just det, Mörtved Jerkeld var hans namn.












Detta är bilder på en mycket ung Eldflugan med sin moder Humlan i Värmland.

Imorgon kväll är det trav på Bollnäs och vi hoppas på en kväll med fint väder. Esterias avkomma Bambi´s Victory startar (lopp 4, spår 4) så vi håller tummarna. Det är många av våra vänner som skall ut och lufta sina fyrfota vänner imorgon och vi skall vara där och hjälpa till att jobba in dem alla så gott vi kan, vi får heja särskilt mycket på Bebbans häst Probably Klein som gör sin första start i dagens andra lopp. Fiffan får ju som bekant stanna hemma i stallet då hon har för några poäng för att få deltaga.

Det är förresten inte bara Bollnäs som tävlar imorgon kväll, det gör även Solvalla, och där startar Ramana Repoort som kommer från byn där min mor är född och vars matte jag träffar på mitt arbete dagligen, och förra gången då hon debuterade på Solvalla så gjorde hon det med en vinst.

Inga kommentarer: