onsdag 9 juli 2008

Nu öppnar vi propositionerna igen

Igår var det återigen dags för Fiffan att gå ett provlopp med ny balans kreerad av kusken och sedermera av hovslagaren och mig. Och tro det eller ej, men det blev betydligt mycket bättre. Så nu tar vi fram propositionerna igen och letar något lämpligt lopp sedan är det bara att hoppas att vi får vara med och tävla. I övrigt så gäller det att massera och pyssla om den lilla damen så att hon är i bästa författning ifall vi har turen att få vara med.

Annars så börjar sommaren närma sig med stormsteg, sambon jobbar sista dagen imorgon, vi börjar arbetet med stallet på lördag, det känns välkommet och skönt. Idag tar jag modern med mig och åker till Hudiksvall och träffar en doktor som skall kolla om min hörsel kan bli bättre så jag slipper säga "va" stup i ett, sedan väntar en lunch på Hagmyrens travbana tillsammans med min goda väninna Ulla. Kanske det också blir en sväng på staden i Hudiksvall för att hitta några trevliga och sköna semesterkreationer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så skoj att få öppnan proppen igen och leta lopp...
Ha en fin tripp i glada Hudik!

Boel sa...

Åh, så kul. Ja, ta väl hand om hästen så hon mår toppen och springer utav bara phanken när det är dags!