torsdag 3 juli 2008

Energigivande

Igår samlade jag rejält med energi ute i solen i den svenska sommaren och hade en underbar stund. Efter att skött om hästar, tvättat, städat och stått i så fick jag några timmars ensamtid innan det var dags för hovslagaren att göra entre och sedan bära iväg till affären för att inhandla diverse förnödenheter. Då passade jag på att köra ett yogapass ute i det fria, taket bestod av en vacker sommarhimmel och yogamattan bestod av sommarens sköna gröna gräs.
Efter yogapasset tog jag en sväng i trädgården och pysslade lite med växterna som törstade efter vatten i värmen och njöt av livskraften. Sedan avslutade jag min sköna stund med ett nedslag i min "smultronskog" som ligger strax intill stallet och förser mig med livets goda under sommaren. Som vuxen plockar jag smutron alltför sällan, jag tar alltför sällan cykeln ut på en liten tur och ser mig omkring, det finns alltförmycket mål i min tillvaro. Några färre mål och mer tid för att upptäcka världen omkring mig skall hädanefter bli min melodi. Jag börjar redan idag och tar mig en tur till älgparken utanför Sandviken för att titta på älgar och förhoppningsvis klappa skogens konung. Ha en bra dag i sommarsolen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Smultron på ett strå är så somrigt, hoppas du fick se skogen konung!

Boel sa...

Så skönt! Yogapass i det fria låter njutbart. Idag är det jag som ska städa, tvätta, hästa, samt hjälpa en bonde ta in sitt hö.