fredag 25 juli 2008

En eldig kvinna som förbereder yttligare Dalatripp

Här kommer en hälsning från en eldig kvinna som igår njöt av en underbar sommardag på Kolbotten, badplatsen jag varit på sedan barnsben. Hade jag idag varit begåvad med en brandvarnare på ryggen så hade den larmat för länge sedan. Så idag ägnar jag mig åt inomhusaktiviteter och lite pyssel i tvättstugan (Fiffis tävlings-, transportbandage och täcke) och sedan skall jag gå till stallet och tvätta selen och gå igenom alla hennes skydd. Vi fick ett elakt skavsår efter bandaget på höger bakkota i sista starten så nu har vi sårvård av den högre skolan inför måndagens start.

Jo ni läste rätt, på måndag åker vi till Dalametropolen Rättvik igen, det börjar nästan bli en vana, detta är den tredje måndagen i rad som vi styr kosan mot Rättvik. Denna gång är det startdags igen, distansen är 1 640 meter och loppet startas med autostart. Vi fick spår sju och Peter Eriksson kör. Det kanske inte är en ultimat distans för min tjej och spåret är kanske inte det bästa, men det skall bli intressant och prova henne bakom bilen, kanske risken för startgalopp blir mindre. Vi skall dessutom åka iväg idag och köpa nya gamacher (skydd till bakbenen) som går lite längre ner (speedcop) få se om det eventuellt är bättre, vi skall även inhandla nya tussar till ryckhuvan vi provade senast och som verkade fungera som önskat.

Och imorgon mina vänner gäller det att vara på topp för då är Bollnästravet värd för V-75 tävlingarna. Då kommer vår stallbacke att fyllas till bredden med underbart fina hästar och en massa vänner som man bara träffar lite sporadiskt vid travovalen, oj, vad roligt det skall bli.
Ha en trevlig helg och om ni inte är i Bollnäs så följ med evenemanget på TV, man vet inte ni kanske jag mår bra av en dags inomhusaktiviteter.

2 kommentarer:

Boel sa...

Eldiga kvinnor skall vi vara alla, men helst inte sönderbrända! Jag provade hästarnas kylbalsam, när jag bränt mig :). Funkade.
Lycka till imorron.
Boel

Åsa sa...

Tack boella! Jag följde ditt råd och visst funkade det. Tack för hjälpen =)