tisdag 22 juli 2008

Fiffan har tjänat sin första slant

Igår var min älskade häst alldeles underbar. Vi lastade in henne i Bollnäs för att göra den 13 mil långa resan till Rättviks travbana. Hon bråkade lite i början av resan men lugnade sedan ner sig och skötte sig resten av tiden. Väl framme i Rättvik så provade jag att gå med henne med hjälp av ett kedjegrimskaft i munnen, tidigare så har jag inte riktigt hunnit med eller kunnat riktigt bestämma var vi skulle ta vägen, men med det här grimskaftet och kedjan i munnen så gick det alldeles utmärkt. Så vi tog oss en promenad där på stallbacken och såg oss omkring, vi gick och mös i solen i lugn och ro. Äntligen!!! Det var så trevligt så vi tog oss en tur till i omgivningarna innan det var dags för värmningen.

Sedan var det dags att värma, även efter värmingen tog vi en liten promenad i solen så min vän fick pusta ut ordentligt (vi startade i sista loppet så vi hade gott om tid). Då var det dags för själva huvudpunkten, loppet. Det är då man undrar varför man utsätter sig för liknande situationer, pulsen ligger runt 200 och knäna skakar, och själv står du på behörigt avstånd och är fullständigt maktlös inför situationen. Starten gick och Fiffan galopperade inte utan fick ett fint lopp i tredje par invändigt, luckan kom en bra bit in på upploppet och hon tog en femteplats. Hon skötte sig exemplariskt, både i loppet och i övrigt. Så nu känns det väldigt roligt inför framtiden när vi trivs och har trevligt både folk och fä. Så nu kan vi åka ut tillsammans och se oss om här i världen.

Se upp världen här kommer en laddad Cizzi Run K. (som är hennes "riktiga"namn).

4 kommentarer:

Admin sa...

Jättegrattis! Har du äntligen fått en häst som "springer" som hon ska ;-)

Hoppas det, jag tror fortfarande att du ska bli travmiljonär... och bjuda mig på lyxiga champagnekalas! Kram!

Anonym sa...

Stort grattis till en lyckad start!
Skönt att det äntligen stämmer, lycka till!
Mvh Mija

Åsa sa...

Tack ska ni ha, det värmer =) Å jag lovar den dag det går vägen riktigt då kommer korkarna att flyga ur skumpan.

Boel sa...

Gud vad roligt Åsa!!! Grattis.
Jag läste just nu din kommentar hos mig och det här:
"Kanske vi kommer dit med åldern =)"
Ja, låt oss hoppas det. Min Plutt är väldigt stökig från backen när jag kommer till nya platser. Från ryggen är han fantastiskt. Och visst beror det på mig. Men men det får man leva med... min farfar var en sån där hästgubbe. Natural Horsemanship all the way. Men du vet de växte upp i stallarna, sov i halmen när deras föräldrar inte kunde vara med dom för att de slet i gruvor eller annat, tror jag.
Oiii, vad spännande med din Fifi.
Boel