söndag 27 juli 2008

Näst intill onödigt trevlig tillvaro

På fredagen ringde våra grannar en bit bort, Jonke och Karin och undrade om vi ville följa med ut på deras flotte en tur runt sjön. Vi var inte sena att tacka jag till erbjudandet, vi packade en del trevliga saker att inmundiga under turen och cyklade iväg. Kvällen var underbart varm och skön, temperaturen låg runt 28 grader och sjön låg blank när vi i sakta mak tog oss runt sjön. Vi träffade många bekanta på vår väg som likt oss njöt av den sköna sommarkvällen. Detta var en strålande uppladdning inför lördagen.
Lördagens V-75 tävlingar inleddes med Tor och hans ägare och kusk Katarina som är ett otroligt stiligt ekipage som varit med om mycket här i världen, forbonderesor, bad/grillturer med familjen och som här uppvisningar och invigningar. Sedan var det dags för ardennergalopp. Det är trevligt att det anordnas en del att underhålla sig med innan tävlingarna och värmingarna kommer igång och man sitter där i solen och väntar. Dock inträffade en liten malör innan tävlingarna, jag fastnade med mina shorts i stolen och ritsch så var halva bakdelen blottad, hoppsan!!! Jag satte mig ner i stolen, eftersom jag då inte blottade min akterdel och funderade hur man skulle lösa detta problem. Efter en stunds funderande så ringde jag till Karin som vi åkte flotte med kvällen före, och tänka sig, jag hade sådan tur att hon inte åkt ännu och hon hade den stora vänligheten och svänga in hos oss och hämta en kjol, och därmed rädda min dag. Tack Karin!
Tack vare att jag nu hade en representabel klädsel så kunde vi nu gå över till stallbacken och träffa våra vänner samt agera gratisätare då det bjöds på förtäring hos både tränare Tomas Pettersson och Peter Eriksson. Sedan var det dags för travtävlingar. Hela Bollnästravet var fyllt till bredden i värmen, 37 grader i skuggan. Trots den oerhörda värmen så blev det nytt publikrekord, 7 700 personer hade sökt sig till vår lilla bana.















Dagen bjöd på fina tävlingar och ett härligt arrangemang.
Tomas vann två lopp, vilket lyfter hemmapubliken lite extra. Grattis Tomas och alla omkring, särskilt Mirran. Väl hemma igen så gällde det bara att ta sig till vattnet så fort som möjligt för att svalka av sig , det var det fler än oss som gjorde, så vi träffade ett gäng där som vi även träffat på travet. En härlig dag var det igår =)

Inga kommentarer: