tisdag 13 maj 2008

Stålande tider härliga tider

Var ute på en underbar långpromenad igår i omgivningarna. Allt som händer i naturen får en att vakna till liv och bara må bra. Dessutom ligger det månader av mysiga stunder framför oss, många långa dagar i solen fyllda till bredden av ljumma grillkvällar i sällskap med trevliga bekantskaper. Semester, midsommar och sist men absolut inte minst, massor av fina travtävlingar som avlöser varandra sommaren igenom.















Jag är strax på väg ut på dagens promenad bland virvlande strömmar i solens sken, det är mäktigt när älven är igång och vattnet virvlar vilt omkring jämfört med den torra älvfåra vi annars ser. Men förhoppningsvis så låter Fortum en del vatten rinna snart, det är full diskussion för tillfället eftersom vattendommen går ut nu.

Men innan jag går ut på min promenad så skall jag packa Fiffins sele och alla tillbehör inför morgondagens provlopp. Nu är det dags att prova en ny kusk, Peter, för Tomas är i Hagmyren på trav, dessutom kan det vara bra att ha någon mer som kan köra henne ifall Tomas har egna hästar till start samtidigt som Fiffan skall starta. Dessutom är det Peter som skor henne och det är alltid bra att se hur hästen fungerar på balansen, och vem gör det bättre än den som skor.
Men detta blir sista provloppet på ett tag, vi siktar på rakbanan och kval hemma i Bollnäs den 2 juni. Hon har haft en tuff tid nu och kan behöva ta det lite lugnt en stund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder!

Lycka till på provloppet! :)

Åsa sa...

Tack! Ja visst har jag en fin promenadväg =)