söndag 18 maj 2008

Man är nog bra tokig ibland...

Detta är vad vi ägnat oss åt en stund idag, ja, det kan erkännas, det är väl kanske inte därför jag har hästar. Men å andra sidan, har man hästar måste man ägna sig åt det här med hö. Idag kom vår "höhandlare" Erik, vi började köpa hö av Eriks pappa Olle för ungefär femton år sedan och nu köper vi av Erik. Det är helt underbart att ha samma leverantör av hö, eftersom det inte skiljer så mycket på värdena från år till år och man dessutom vet att man har hö och vilken kvalitet. Och efter femton år med samma leverantör och inte en enda bal som vi behövt kassera så är vi glada om vi kan fortsätta med samma leverantör, det är dessutom värden som passar våra hästar alldeles utmärkt, vad mer kan vi begära. Jo, just det, han kör det hem till höskullen.
Denna glada barnvakt heter Emma. Jag har berättat mycket om våra provloppsbestyr på onsdagarna men jag tror inte jag nämnt Emma. Utan henne skulle det vara betydligt stökigare för många att köra provlopp, men med ett leende på läpparna så ansluter hon till oss glada amatörer efter sitt arbete hos tränare, Tomas Pettersson, och tar hand om alla glada barn. Jag kan dessutom skvallra om hennes färdigheter i köket, hon är en veritabel kalasbagerska. Nej alla killar, jag är ledsen hon har redan en sambo.


Inga kommentarer: