fredag 2 maj 2008

Omvärlden är liksom borta

Nu har vi nått maj månad med spirande grönska och forsande vatten. Vi har annars en tom älvfåra där sten är den övervägande delen men nu så här i vårflodens tider så får även vi ett strömmande vackert vattenflöde som brusar och virvlar.

Valborgsmässoafton och första maj bjöd på strålande väder med varma dagar och mycket sol. Tyvärr så är jag alldeles för upphetsad/upptagen av dagens förestående start med Fiffin för att riktigt kunna uppskatta detta. Hur skall hon klara transporten som är sex gånger så lång som hon tidigare varit med om, hur klarar hon att komma till en ny bana, med andra ord, hur skall detta gå. Det känns i hela kroppen, det pirrar och gör mig allmänt okoncentrerad, jag vill att det skall vara lördag så att det hela är överstökat. Håll tummarna för att hon klarar alla dessa nya moment och att det går hyfsat. Nu skall jag gå och ta in min starthäst så att hon får vila och äta lite innan det bär av. Det kommer rapport senare om hur det hela avlöpte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kommer att gå alla tiders!

Jag håller tummarna, Alice tassarna och O'Brian hovarna!

Lycka till!

// Susanne