lördag 3 maj 2008

Besök hos mina utflugna hästar

Igår var jag på en långtur i grannkommunen Ovanåker tillsammans med min goda väninna Åsa. Vi brukar ta en sväng varje år för att titta på nya föl, hästar vi känner och samtidigt passa på att hälsa på människorna som hör till hästarna. Åsa och jag har känt varandra sedan barnsben och vi är lika hästintresserade men hon håller på med dressyr och jag med trav. Vi började vår tur i Älvkarhed den gick sedan via Söderomsjön, Edsbyn och till Lillbo där vi gjorde vårt första stopp för att hälsa på "Nisse" eller Mistral Run K. som det står i pappren som är Esterias första för och 15 år gammal.

Nisse har sitt fjärde hem nu, han har haft väldigt svårt för sig på travbanan, men är en underbar individ så han har ett bra liv och har alltid haft en bra kontakt med människorna kring sig. Han har dessutom ett trevligt gäng att dela hage med.Sen gick färden vidare via Gammel Homna till Älmesbo där Lisen eller Estelle Run K. tillbringar sina dagar tillsammans med Macken, hennes ponnykompis samt två hundar och tre katter. Ja, naturligtvis med familjen också med i första hand mamma Tina och dottern Marta. Det är Martas tävlingsponny som Lisen delar stall med.















Turen avslutades med ett besök hos Christina Olsson i Gäddvik där ett nytt föl sett dagens ljus, ett litet näpet fuxsto.

Inga kommentarer: