lördag 17 maj 2008

Ännu har inte vinterna rasat ut

Sitter här inne i mitt kök och kikar ut, utanför mitt fönster så flyger snön i luften mitt bland blommande hägg. Ur led är tiden för att inte tala om vädret. Det är allt lite synd om våra grannar till väster att det är sådant busväder när de skall fira sin nationaldag som är sån fest. Jag däremot kan med gott samvete följa travet direktsänt i TV och kurera min förkylning, och vem vet det kanske kan bli en bastusväng framåt eftermiddagen. Hästarna får nog även dom komma in i tid idag.

Fiffan skall få lite massage idag, hon trivdes bra med sin nya kusk i onsdags och han trivdes bra med henne. Nu ställer vi iordning för kval här i Bollnäs i juni, sen får vi se hur framtiden blir efter det. Huvudsaken att hon håller sig fräsch så löser sig nog resten så småningom. Dessvärre är det nog så att en del av dessa galopper kan skyllas på mig, varför då kan man ju då fundera. Jo, det ligger ju till så att jag "rår för" betäckningen av Esteria vilket resulterade i Cizzi Run K. och när jag drar mig till minnes så kommer jag ju ihåg att min far deltog i samtliga starter varje provloppsdag för att Esteria skulle "lära" sig, det vill säga inte galoppera från start. Och det skall ärligt sägas att det blev en del galopper men även en del segrar. Sen verkar det som Fiffin liksom sin mor vet mycket väl när det är allvar och inte, därför går dom iväg i provloppen när det bara är "på lek".

Ha en trevlig helg i ruskvädret!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi Jag kommer ihåg Esteria & Rune på provlpoppen, visst gick hon under ett smeknamn då? *ler*
Lycka till med Fiffin!
MVH
http://plogflickan.blogg.se

Åsa sa...

Javisst, hennes smeknamn understundom var om jag inte missminner mig "Hysteria". Men hon var en shysst flicka ändå, nu kan man tycka vad man vill om det hela men Fiffin är väldigt lik sin mor. Dom som varit med en stund och har lika bra minne som dig ser likheterna. Du får väl komma till vårt stall och prata minnen någon gång, det gör vi ofta och gärna kryddat med en kopp kaffe.
Ha en trevlig dag, kram!