lördag 22 mars 2008

Vinterns kallaste natt

Nu är det vinter igen, igår kom det ungefär en decimeter av den vita varan. Så Fiffin fick springa åtta vändor på rakbanan i lite långsammare tempo istället för de normala sex vändorna. Nu är det dags för en skärpning av hennes träning så på måndag far vi in igen. Men nu när vi har en bättre transport och Fiffin har mognat så går det bättre. Nu tar det inte längre en nätt halvtimme och lasta utan nu går det på någon minut, men vi har fortfarande halsring och långt snöre ifall hon skulle återfalla i gamla synder.

Inatt stannade termometern på -15 och så kallt har vi inte haft på hela vintern, knepigt att ha säsongens kallaste natt när till och med flyttfåglarna börjat anlända. Igår var vi ute på staden och åt en bit mat och när vi skulle åka hem så hade Beates vänstra bakhjul frusit fast, men med hjälp av några vägens riddare som ställde upp och hjälpte till så löste sig problemet. Men jag har aldrig sett något liknande så nu har jag varit med om något nytt igen. Tänka sig att trots min allt högre ålder så lär man sig nya saker varje dag.

3 kommentarer:

Admin sa...

Lägg av! Inte vinter NU! Snart kommer ju dessa flyttfåglar tillbaka också... Kram

Åsa sa...

Enligt SMHI så skall det bli 10-15 grader varmt nästa helg, därför tackar vi er flyttfåglar som VERKLIGEN kommer med värmen. Välkommen hem!

Anonym sa...

Nu fick jag hemlangtan Asa,nar jag sag den fina bilden..:)

Jag hittar inte ditt E-mail,sa jag skriver har.
Janne sa att han skulle ge dej mitt E-Mail.
Skulle vara kul att prata efter sa manga ar..

Varma kramar "Evis"