måndag 10 mars 2008

Trevliga kottar jag träffar under mina promenader

Åh, vilka härliga dagar som lockar till promenader. Solen skiner från en klarblå himmel och vårfåglarna har börjat hålla konsert, efter en hel dag inomhus så längtar man ut i det fria och den ljumma vårluften. Jag har även släppt lös mina elever i det fria i naturkunskaps undervisningen även om dom inte uppskattar det hela lika mycket som jag, men jag lovar att dom blir piggare efter en stund i det fria.

Allt blir så mycket mer attraktivt, ja, det förstås, bortsett från våra körvägar då förstås. Men allt annat har en tendens att bli mer attraktivt i vårsolen. Dessa vackra kottar bedåras jag av under mina kvällspromenader, livet är nu inne i en alltid lika underbar fas. Och det lär inte bli sämre framöver =).

Inga kommentarer: