torsdag 13 mars 2008

Gräsänklings blues

Här kommer en hälsning från en gräsänkling som planerar en helg i yogurtens och havrefrasens tecken, undrar om det är gott med rödvin till =). I morse vid fyrasnåret skjutsade jag min kära sambo och några av hans arbetskamrater till deras gemensamma arbetsplats. Därifrån gick färden vidare till Milano via Arlanda, där företaget skulle fira 20-års jubileum och gå på mässa samt naturligtvis gå på fotboll och titta på allas vår Zlatan.

Så nu är jag och djuren för oss själva. Och jag tänker ta ledigt från all matlagning och andra triviala vardagssysslor under dessa dagar. Sedan mina vänner arbetar jag bara fyra dagar nästa vecka innan det är dags för en helg där det ryms betydligt mer mat än yogurt och havrefras. Men först skall jag njuta av en lat och härlig helg med bastu och umgänge med glada vänner och ingen matlagning så långt ögat når, nej, äta ute får det allt bli ifall jag tröttnar på yogurten.

Inga kommentarer: