fredag 28 mars 2008

Mot våren med stormsteg

Nu börjar påsklovet gå mot sitt slut, veckan har varit som ett påskägg med godis, en del riktiga godbitar men även en del surisar. Surisarna har bestått i en del pluggande av pedagogik eftersom jag läser en kurs i specialpedagogik. Det är både och att läsa samtidigt som man arbetar heltid, det innebär en del extra jobb men också intressanta föreläsningar och utbyte med kollegor vilket innebär ett spännande utbyte av tankar och ideer. Men i det stora hela är det värt det extrajobb som det innebär för det är en så stor "kick" inför arbetet som gör en mer lyhörd och förändringsbenägen.


Godbitarna har bestått i soliga dagar, promenader, bastubad, yoga och ett besök hos tandläkaren som stannade vid just detta besök, nu klarar jag mig ett helt år till =) andra godsaker har inneburit ett besök hos min massör vilket får mig att må oerhört bra. Och en riktig smaskig bit var ett besök av en stor del av mina vänner, för att träffas och umgås minst en gång i månaden så har vi gjort ett litet vinlotteri, fast mest så träffas vi och fikar gott och pratar, pratar, pratar och pratar lite till. Erkännas skall att det är väldigt mycket hästprat och då företrädelsevis travprat, eftersom vi när vi inte träffas och fikar så träffas vi på travbanan och pysslar med våra fyrbenta vänner. Dom flesta av oss har känt varandra ganska länge och detta mycket via vårt hästintresse, några jobbar proffissionellt med det och andra är glada amatörer, men trevligt har vi.

Inga kommentarer: