lördag 25 september 2010

Höstfeber

Oj, vilken het vecka. Sambon och jag har legat nedbäddade bredvid varandra i flera dagars tid i hög feber, snuva, halsont, hosta...Det har kan jag säga, utan att ljuga, att det inte varit någon trevlig vecka. Men med ett positivt tänkande så inser man ju att kommande vecka inte kan bli så mycket sämre så, mot ljusare tider.
Träden börjar bli röd/gula i färgen och nästa helg börjar vi göra i ordning trädgården inför vintern. Blommor in, gödsel på, allt skall "nattas". Nya höstteer är inköpta, blockljusen redo, bastun trimmad, veden bärgad till kakelugnen, så nu är det bara att krypa inomhus och umgås i värmen. Härliga höstgrytor i goda vänners sällskap i skenet av levande ljus.
Ja, jag vet att många tycker att jag är "hurtigt" nöjd inför hösten, men jag är ändå ganska förtjust i hösten. Skullen är full av hö inför hela vintern, sommarblommorna står i vila och livet lunkar på sin gilla gång, i lugn och ro. Allt är stilla och lugnt, inga grillfester, släktträffar, kräftskivor, surströmmingsfester, badpartyn, trädgårdsfester och annat utan bara lugnt och skönt. Man kan krypa upp i soffan med en spännande dvd och bara "slappa"medan regnet smattrar på rutorna och ladda batterierna. Ärligt talat, sämre kan man väl ha det?

2 kommentarer:

Mija sa...

Hej! Vi är nog rätt lika, jag gillar oxå att få göra höst och tycka det är skönt att få krypa upp i soffan och få mysa!

Admin sa...

Absolut kan man ha det sämre än så! Kram