torsdag 16 september 2010

Gräsänkling blues

Detta är den visa jag skall sjunga på i helgen, sambon far iväg på älgjakt. Men ibland har man tur och det hade jag. Mina grannar från ungdomen som jag haft otroligt mycket skoj med skulle ha kräftskiva, och det låter verkligen lockande att ta på sig en kräfthatt och bara ha roligt, så får det bli. Jag ser verkligen fram emot detta :-)

Veckan har varit bra, hästarna mår bra och sköter sig med den äran, eleverna har visat sig från sin bästa sida och idag har jag varit och fått massage, det finns inte mycket att klaga på för egen del så det hoppar vi över. Annars är det inte så roligt just för dagen i vår annars så lugna lilla stad, tre unga pojkar i arton-nittonårs ålder har häktats för människorov, och är misstänkta för mord på en 26 åring. Våldet liksom kryper närmare inpå och det känns väldigt otäckt, jag hoppas det kommer någon form av lösning på det hela.

Nu skall jag krypa till sängs och försöka hålla mig vaken och se på Red Hot Dynamite när han tävlar i Gävle. Sov så gott så hörs vi i helgen!