torsdag 9 september 2010

Odla bananflugor som hobby !?!?

Tidigt, tidigt, tidigt på torsdag morgon tog vi återigen tåget ner mot Malmö. Det var med sömndruckna ögon vi klev på i Bollnäs för att fortsätta skönhetssömnen på tåget. I Stockholm fick vi sällskap med fyra herrar i första klass (det var billigare) efter frukosten frågade den ena av männen om han kunde få den lilla plastförpackning som pålägget hade legat i. Frågan lät inte vänta på sig, vad skulle han med den till. Jag kan säga till att jag vaknade till ordentligt vid mannens svar, -Jag skulle behöva den till min skalbaggeuppfödning. Det visade sig att han födde upp skalbaggar, bananflugor (som inte flyger) och andra små kryp. Bananflugorna var bara avsedda som mat till rovdjursskalbaggarna, det är därför de inte flyger, de föds upp på mosad banan toppad med jäst. Ja ni förstår att viss lukt uppstår, men han hade även löst det, han hade byggt ett dragskåp med läkt på toaletten. Det var verkligen en ny typ av hobby som presenterades mig, man upphör aldrig att förvånas.

Varför vi åkte tåg mot Malmö. Jo, sambon köpte en bil i Skillingaryd.

Inga kommentarer: