fredag 30 juli 2010

Sudersand

Nästa anhalt längs kusten var i "Foppa-land", Sudersand hette campingen strax utanför Örnsköldsvik Där var det trångt, varmt och sandigt.














Underbar badstrand och varmt i vattnet, det blev den dag då vi badade mest. Dock fanns inte någon "Bay-watch" styrka på denna strand, ett jobb tips till någon som gillar sand mellan tårna.

Jag skrev att det var trångt och då menar jag inte på stranden utan på själva campingen men vad gör väl det, man kan ju sova på en parkering med. Det gjorde vi, utsikten var kanske inte den bästa, men det var ju inte för den vi kommit.
På den här campingen fanns mest "långliggare", husvagnar som mest står stilla och fungerar mer som en sommarstuga. Det fanns även en restaurang på campingen som serverade mat och dryck, vi åt hemgjorda hamburgare som var bland de godaste hamburgare vi ätit. Och på kvällen var det en välbesökt trubadurafton. Detta fick mig att fundera över trubadurers reportoar, den tycks vara densamma rakt igenom, Maria gick på vägen, Får man ta hunden med sig in i himlen,There is a house...ja, ni känner säkert igen det. Jag undrar om det är för att trubadurerna är i min ålder eller för att publiken önskar dessa låtar eller vad det beror på. Men jag tror att det skulle kunna förnyas, jag menar det finns ju nyare låtar av exempelvis Povel Ramel, Robert Broberg, Lars Winnerbäck, Håkan Hellström och inte minst Evert Taube, jag menar, Imperiet hade ju en hit med en Taube sång. Långliggarna här hade i alla fall ett fint läge på sin "sommarstuga", liksom mitt på sandstranden.

Inga kommentarer: