fredag 9 juli 2010

Åter till ungdomen, för en stund

Igår kväll var det återigen dags för Freluga trädgårdsscen och en reunion för Bollnäsbor mitt i livets middagstid, där den dominerande hårfärgen går mot höstgrått. Det var dags för det sedan länge insomnade Bollnäsbandet Bebop att återinta scenen. Följ med!

Det bjöds även på gästartiset av dignitet, först ut var Idde Schulz.

Sen kom ortens (nåja, så när som på några kilometer) egen Ulf Sturesson som en gång haft sin debutspelning med sitt ungdoms punkband i Freluga och spelat i Traste och Superstararna tillsammans med Bebops Thomas Froms.

Om jag skall göra som musikartisterna så vill jag dedikera detta inlägg till min kära väninna B-M som saknades mig denna afton, och jag kan säga att nu sent om sider så förstod jag lite av magin

;-).

Sen får dom säga vad dom vill, stolar är bekvämt och pick-nick är mysigt, men ärligt talat är man på konsert så vill man helst stå och vicka på rumpan, även om man nått mogen ålder.

2 kommentarer:

Admin sa...

Underbart, tack igen! Bebop o Sturesson gav mig nästan MER hemlängtan än prinsessbröllop! ;-)

Med ålder förstår man mer.... du förstår magin(!?) och jag förstår varför trummisar är bäst, hahahohohihi!

Åsa sa...

Var lugn, jag tror att de på scenen näst intill hade roligare än publiken, så nåt säger mig att detta kommer att upprepas. Och vem vet kanske vi kan hjälpas åt att starta en ny trend, vi kan stå upp och vicka på rumpan,det gör man inte när man är ensam och har bil med sig. Men nästa år kanske vi kan vicka på rumpan tillsammans =)Kram på er!